Consumenten geven wereldwijd aan dat ze voorkeur geven aan visuele content wanneer ze online zoeken naar producten of diensten. Om op deze behoefte in te spelen heeft Google vorig jaar de optie beeldextensies toegevoegd aan zoekadvertenties. Op 27 mei 2021 heeft Google een nieuwe update gelanceerd; beeldextensies zijn nu wereldwijd beschikbaar.

1. Wat houdt de Google Ads update in?

Google is zich constant aan het ontwikkelen. De Google Ads update over beeldextensies is daar een voorbeeld van. Consumenten van over de hele wereld gaven aan dat ze voorkeur hebben voor visuele ondersteuning tijdens het online shoppen. Visuele ondersteuning vindt plaats in de vorm van foto’s, plaatjes, video’s en meer. Uit onderzoek is gebleken dat 86% van de consumenten in landen van over de hele wereld visuele content fijner vinden wanneer ze online zoeken naar producten of diensten. (bron: Google)

De update is live gegaan op 27 mei 2021 en heeft ervoor gezorgd dat de eerder geïntroduceerd beeldextensies nu wereldwijd beschikbaar zijn. Beeldextensies zijn een goede manier om een zoekadvertentie aantrekkelijk te maken. De huidige update heeft het mogelijk gemaakt dat de beeldextensies bijna overal ter wereld te gebruiken zijn. De update van vorig jaar introduceerde beeldextensies, maar wat zijn dit eigenlijk?

2. Wat zijn beeldextensies?

Extensies binnen Google Ads geven je de mogelijkheid om een zoekadvertentie te verbreden met additionele informatie of content. Beeldextensies zijn extensies die content in de vorm van beeldmateriaal weergeven op zoekadvertenties. Als iemand een zoekadvertentie plaatst, heeft hij of zij de mogelijkheid om een afbeelding toe te voegen aan de advertentie. Dit is een manier om advertenties aantrekkelijker en relevanter te maken. Ook kunnen adverteerders dit inzetten om beter hun boodschap/product over te brengen aan de mensen.

Let op! Beeldextensies zijn niet voor alle adverteerders beschikbaar!

3. Wat kun je met beeldextensies?

4. Kan ik beeldextensies gebruiken?

Niet iedereen kan zomaar gebruik maken van beeldextensies. Er zijn een paar vereisten waar je volgens Google aan moet voldoen, wil je een beeldextensie gebruiken.

Deze vereisten worden door Google als volgt beschreven:

5. Tips

Afbeelding van juiste grootte.
De door Google aangeraden afbeeldingsgrootte voor een vierkante foto is 1200 bij 1200 pixels. Voor een liggende foto raden ze je een grootte van 1200 bij 628 pixels aan. Verder raden wij je aan om ervoor te zorgen dat de foto van goede kwaliteit is.

Zorg voor toegevoegde waarde.
Zorg dat de beeldextensie nuttig is en iets toevoegt. Tijdens het aantrekken van klanten is de eerste indruk is vaak erg belangrijk. Ook bekijkt men het meest naar de binnenkant van de afbeelding. Zorg dus dat relevante informatie zich in het centrum van de afbeelding bevindt en niet aan de zijkanten.

Let op de kosten.
Als iemand op een advertentie klikt worden er (veelal) kosten in rekening gebracht. Dit noemt men de CPC (cost per click). Neem in achting tijdens het aanmaken van een advertentie dat er kosten aan verbonden zitten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *